Dersin Adı | Programlama Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 105 | Güz | 2 | 0 | 2 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Programlama, yaşadığımız gerçek dünyadaki problemlere ilişkin çözümlerin bilgisayarın anlayabileceği bir biçime dönüştürülmesi / ifade edilmesidir. Bunu yapabilmek için, kodlamaya geçilmeden önce tasarım aşamasında, problemi oluşturan varlıkların bilgisayarda ifade edilebilecek şekilde modellerinin oluşturulması gerekmektedir |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Programlama teorisini ve uygulamasının öğrencilere kazandırılması |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | C Programlama diline temel giriş; derleyicilere (compiler) dair açıklama, program yazmak için gerekenler, algoritma tanımı, standart giriş/çıkış fonksiyonları | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 1 |
2 | Standart giriş/çıkış fonksiyonları, değişken tanımlamaları, aritmetik operatörler, aritmetik operatörlerde işlem öncelikleri... | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 2 |
3 | Standart giriş/çıkış fonksiyonları, değişken tanımlamaları, aritmetik operatörler, aritmetik operatörlerde işlem öncelikleri... | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 2 |
4 | Koda açıklama (comment) koymak, Koşullu ifadeler (if-else), ilişkisel ( !=, , vb... ) ve bileşik (and, or, not) operatörler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 3 |
5 | Koda açıklama (comment) koymak, Koşullu ifadeler (if-else), ilişkisel ( !=, , vb... ) ve bileşik (and, or, not) operatörler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 3 |
6 | if - else if, switch-case ve conditional operator yapıları, arttırma (incerment), azaltma (decrement) işlemleri | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 4 |
7 | Döngü kavramı, while, do while, for döngüleri, break ve continue komutları, goto Yapısı ile Etiketler | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 5 |
8 | Sayı tabanları, İkilik (Binary) ve Onaltılık (Hexadecimal) sayı sistemleri, Bit bazında (Bitwise) Operatörler, Operatör öncelikleri | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 6 |
9 | Önceki derslerle ilgili örnek problemler | Ders not ve slaytları |
10 | Kısa Devre Değerlendirme ( Short Circuit Evaluation ), Önişlemci Komutları, #define, #undef, #ifdef, #ifndef, #if, #else, #endif, #elif ve #include önişlem operatörleri ( Preprocessor ) | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 7 |
11 | Fonksiyonlar, main( ) fonksiyonu, fonksiyon oluşturma, argüman aktarımı, yerel ve global değişkenler, return ifadesi | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 8 |
12 | Fonksiyonlar, main( ) fonksiyonu, fonksiyon oluşturma, argüman aktarımı, yerel ve global değişkenler, return ifadesi | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 8 |
13 | Bazı aritmetik fonksiyonlar, Bellek yapısı ve adresler, Pointer'lar (İşaretciler), Referansla argüman aktarımı (Call by Reference), Fonksiyon prototipleri, Rekürsif fonksiyonlar | Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). Bölüm 9 |
14 | Uygulama | Ders not ve slaytları |
15 | Uygulama | Ders not ve slaytları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders not ve slaytları Ayrılmaz, E., "C# İle Programlama Temelleri", Bilge Adam Yayınları (2009). |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 42 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | |
Toplam | 214 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest